fredag 1 juli 2011

Så slappt, så slappt men ack så skönt så skönt

Dagen idag har gått i slapphetens tecken. Vaknade sent, fast det var tur det. Natten var kass med värk, fast det kunde jag räkna ut med lilltån. Efter en vecka på Tempurmadrassen så skulle jag nu tillbaka på min vanliga bäddmadrass och en stadsrunda i Göteborg. Det tar på kroppen. Som tur är så fanns det inga måsten idag heller, utan allt gick i sakta mak. Det blev en sen, väldigt sen frukost. Det berodde mest på att Tramadol gör så att jag tappar aptiten och då är det lätt att "glömma" att äta. Tog frullen ute på altanen, så skönt så skönt. 

Ett långt härligt samtal med Pia, i dag igen. Konstigt att två stycken kan tycka och tänka så lika. Det är nästan så att vi fyller i vad den andre ska säga. Hon har bytt till Säröledens familjeläkare och var precis så nöjd som jag med Katarina Järbur. Härligt när man tipsar om någon att det faller i smaken. 

Eftermiddagen gick åt till att plocka fram kajak och tillbehör inför helgens happening, samt en tur till Kungsbacka. Sofia införskaffade sig en ny mobil HTC och dessutom köpte vi en himla massa bodybutter på Body shop. Mmmmm, luktar godis! 

Dagens  skräll är väl ändå Gunnar Qvist, hedersordförare i Sävehof, som har langa sprit och öl från Tyskland i sju-åtta år. Han gjorde inte detta för ekonomisk vinning och själv är han nykterist. Undrar så om han tror att han var någon samarit eller något. Han sålde inte till barn, enligt dagens GP. Fan ta honom om han ljuger! Tycker det hela är pinsamt. Gamla gubbe som beter sig så. Hörde att han varit med på en bussresa till Tyskland och köpt två pallar med öl, ja två pallar, och skulle ha med sig in på bussen. De andra resenärerna var vansinniga på honom. Vilket jag har stor förståelse för. De hade köpt till husbehov och de fick inte plats för han tog så stort utrymme för sitt smuggelgods. På nyheterna på radion så sa det att det var en husrannsakan utställde. Hoppas att han får ett straff som heter duga! Ingen pardon här inte!

Kvällens middag bestod av hemkörda hamburgare med färskpotatis i ugnen. Gott, gott i gottgott. Nu nalkas det sängen och inatt MÅSTE jag sova, annars blir det lite kinkigt imorgon.Då vankas det Stocken och Thomad di Leva.

Kärlek!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar