söndag 17 november 2013

Långt

Nu blir det en lång radda av foton. 

En intensiv helg, som lider mot sitt slut. Sofia kom hem från Karlskrona i fredags. Detta för att vara med och fira mig 51, Jacob 22 och Siv 79. Vi alla kände att ett gemensamt kalas vore bra, och denna gången hos Jacob. Lite uppdelning på arbetsuppgifterna så väntade oss ett snyggt dukat bord. Jacob visar sig vara en baddare på heminredning och har fått till sin tvåa i Örgryte riktigt bra. 

Denna kväll visade sig inte vara som Zits mamma nedan. Familjen gillar att häkla sin fläktande mamma, som är i behov av en solfjäder. Vet någon var en kan inhandlas, tjoa till.  Fast nu vet jag ju att en hel del av valningarna faktiskt beror på mina morfinintag, som minskar. Och minskar rejält. Har på åtta dagar gått från 15+10 milligram till 5+0, så långt. Är så nöjd. Är på godan väg att sätta ut min femte medicin. Hoppas att det kommer att fungera. Om inte, så få kroppen i alla fall vila. En välbehövlig vila från alla tabletter. 




Vila har den dock inte gjort idag. En vända på gymmet, då Sofia var med och fixade ett träningsprogram till Jeppe, vars rygg också är kass. Lite tävling går inte att undvikas. Vill så gärna visa att jag är starkare i många övningar. Just nu gillar jag plankan, den vanliga och sid. 






Efter att ha en intensiv shoppingrunda i Göteborg i lördags, så krävs det en gofika, med två av tre barn. Johanna var dock ganska tyst, då rösten hade försvunnit. 


Jeppe tycker att han får aparmar. Han kan nästa klia sig under fötterna, med rak rygg. Jag tycker faktiskt att han överdriver lite. Bättre kan vi. 


Två stycken av årgång -32 har mycket att prata om. Martin var road. De är ganska inskränkta. Kvällens spörsmål var taxichaufförer. Det enda vi kan trösta oss med är väl att vi kommer bli likadana. Kul att vi är mellan 1932-1991. Det är en lycka att få ha familjen inom räckhåll. 



Enchiladas med sallad och en jättetårta med citron och jordgubbsfyllning smakade alla. 

Nej, nu är det dags att dra mig upp ur soffan. Nyladdad! Gym och städning kommer att styras mot middag, Sofias Tacopaj. Detta innan hon åter dra till Blekinge. Tur att det snart är jul och hon kommer tillbaka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar