tisdag 19 april 2011

6A1 är vidare i Webbstjärnans tävling...

...och det är värt att firas med flera olika saker:
  1. Spontanhandla ny bikini, som jag ändå skulle köpa ny.
  2. Använda vita jeans innan första maj!
  3. Äta spagetti med köttfärssås iklädd vita jeans och spilla.
  4. Köpa påskpresenter till några som har varit snälla.
  5. Strunta i att stryka.
  6. Strunta i att tvätta de fönster som Rut inte "hann" med.
  7. Köpa ny Alessi citruspress, som samma Rut slog sönder.
  8. Hoppas att många FB-vänner trycker på Gilla-knappen på fotot med 6A1 och Webbstjärnans dekal.
  9. Njuta av att jag har så grymt duktiga elever.
Fast framför allt så myser jag i min ensamhet. Har lagt åtskilliga timmar, även denna dag, åt arbete. Det har skrivits omdömen, rättat geo-tema och deckare. Stormaktstidens LPP har fått vila idag. Ska klura lite på hur jag verkligen vill ha den. En sak vet jag och det är att jag utgår från Lgr 11 och de nya kursplanerna. Kan ju inte behöva uppfinna hjulet inför nästa gång jag får en sexa i so.  Även Mr Pentadura (hee, nu blev det inte Panduro, som jag envisas ned att säga) får hänga med på traven. Just nu är det motigt att inte levla utan det ingår på något sätt i tänket nu. Framför allt när det tom i ett reklamblad från Varbergs kommun har med en liten artikel om en-till-en och ursprunget från Main. Ja vi får se vart det landar, jag återkommer oavsett.

Trots allt arbete under lov och helger så är jag stolt. Stolt över att få coacha ett sådant mysigt gäng som 6A1. Stolt över att få den positiva respons från eleverna när nya upptåg dagas. Stolt över elever som presterar och presterar och åter presterar. Stolt över Smedingeextra.se. Stolt över min arbetsplats som är, trots allt skrivande, en mycket bra skola. Stolt över att jag valde att bli lärare. Stolt över att jag har registrerat egen firma.  Stolt för att jag är så satans enveten. Stolt för att jag kämpar med ryggkräket. Stolt över min familj, Stolt över att. stolt för att, stolt... ja, just nu över det mesta.

Borde faktiskt köra ett jobbvarv till ikväll, men tror faktiskt inte det. Har ju morgonen på mig också, sedan ska det (nog) vara färdigarbetat för detta lov. Ska faktiskt försöka njuta av lite paddling, fixa mer i trädgården och bara umgås med nära och kära samt en och annan äggtoddy. Hoppas att vi kan få hem barnen någon av påskdagarna för en bit mat, kan dock tro att Sofia avböjer. Blir en dyr middag om hon tar sig från Lule och hem. Eller vänta... Är det hem? Eller är Luleå hemma nu? Jag tror att det beror på var hon är. Fast visst måste hemma alltid vara hemma i Särö? Undrar som flundran om påskharen har hittat upp till Vänortsvägen? Ja jag lär väl få höra det.

Påskkramar//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar