fredag 8 april 2011

Otroligt!

Ja då finns det trots allt någon rättvisa här i livet. Jag fick brev från Försäkringskassan idag och har blivit, efter omprövning, beviljad särskilt högkostnadsskydd. Det innebär att jag slipper karensdag. Var faktiskt helt övertygad om att jag inte skulle få igenom det, men så bra att jag hade fel. Fast nu hoppas jag verkligen att jag ska slippa utnyttja det. 

Det finns vissa saker som jag kan gå i taket för. På onsdagens bassängträning på Kungsbacka sjukhus var det några som helt klart kände varandra lite och en hade bestämt sig för att vara den käcke, en annan för att REHAB och kliniken för långvarig smärta. Hon fattade inte varför hon skulle dit, för de var väl inte kompetenta. Tillslut kunde jag inte vara tyst utan bara var tvungen att flika in att de var grymt duktiga för 1.5 år sedan och dessutom otroligt trevliga. Hon konstaterade att det där berodde väl på hur länge man hade haft ont. Jo allt är ju relativt och framför allt så är ju smärta grymt individuellt. Jag har absolut förståelse för hennes 18 år med smärta är grymt jobbigt, jag vet efter 28 år. Det som gör mig så förbannad är att hon arbetar  tydligen 25 % och är sedan sjukskriven och där emellan arbetar "vid sidan om" som festfixare. Då är det väl inte konstigt att vi har ett sjukförsäkringssystem som misstror oss alla? Det är ju denna männsikosorten som förstör för oss ärliga och som kämpar igenom vardagen för att arbeta heltid och göra rätt för oss.

Ja jag vet vad jag ska göra - köpa mig en lott! Denna veckan har varit den bästa på mycket länge på många många sätt.

Nu ska vi njuta av fredagsmys med god mat och dryck, men först upp i duschen efter ett gott men ganska lugnt gympass.//M =D

Lev här och nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar