onsdag 6 april 2011

Skype is da shit, again!

Precis hemkommen från en lång dag på arbetet. Efter eftermiddagens konferens var det dags för ett gäng utvecklingssamtal. Det är alltid lika skoj att träffa föräldrar och se hur elever växer med sina omdömen. Ett samtal var faktiskt lite mer pirrigt än de andra tre. Inte för att just den eleven sticker ut på något sätt, utan för att båda föräldrarna kunde närvara - en live och live via Skype. Helt grymt bra! Att föräldrarna dessutom var väl "pålästa" och hade gått igenom IUP:n med sitt barn innan, gjorde det än mer bättre. Vi kunder verkligen koncentrera oss på de framtida målen som vi skulle bestämma. Ljud och bild var dessutom kanonbra. Alla var verkligen närvarande. Säger bara att IKT river murar och spränger vallar!

När jag väl hemkommen slängt mig i soffan med en skål yoghurt och öppnade posten, så det just ett brev som var mer viktigt än ett annat - mitt registreringsbevis på min enskilda firma och FA-skattsedeln. Yes! Dessutom blir mitt första uppdrag redan imorgon. PirrPirrPirr! Imorgon ska Sofia, Kristoffer och jag vara med GR utbildning och processhandleda lärare på Torås- och Kapareskolan i omdefinering av läroplanerna. De ska bli spännande. Måtte nu inte tekniken strula!

Annars började dagen bra, men jag är sliten. Var på bassängträningen på Kungsbacka sjukhus och klev upp och såg ut som om jag har sprungit igenom ett nässelspår. Herre gud, det är som Jacob sa för ett tag sedan - "Ja mamma hade du varit en katt så hade vi satt ett skott i pannan på dig." Japp, just jag är ju glad för att jag inte är en katt... Fast nu ska de testa vad det är jag inte tål. Kan ju faktiskt vara käckt att veta ;).

Nej nu är det dags för att strukturera upp morgondagen och mig själv, och krypa tidigt till sängs! Jag hoppas att alla är grymt taggade och positiva inför morgondagen.//M

"Alla gamla goda tider var en gång dålig ny tid", Hellmut Walters

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar