torsdag 14 april 2011

Boostad

Härligt boostad av dagens begivenheter. Började dagen på Spine Center och Olle Hägg. Nu blir det datomografi och ev blockader och ny ryggoperation. Är det som han tror så är det lederna som strular. Det var så skönt att ha säger att han har en plan. Det är Sickan och Hägg, och jag känner mig så nöjd med hans bemötande. Gott att vara i händerna på toppen av Sveriges ryggläkare. Omgärdas verkligen av ett gäng kompetenta sjukvårdssakkunniga. 

Snabbt från Frölunda och till Varlaskolan. En ny dag i GRs och Smedingeskolans namn, under temat Omdefiniering av läroprocesser. Ytterligare en dag med IKT-verktyg och frågetecken blev till utropstecken. Bukärrsskolan och Varlaskolans personal gick peppade, förvirrade och med stärkta självförtroende vidare in levlandet. Det samma gäller mig själv - att undervisa, lär! Mitt nya ledord.

Trots det vackra vädret var det gott att sätta sig på cykeln och värma upp för att "kötta" på gymmet, och inte var jag ensam om att stärka multifiderna. Riktigt kul att se vem som tränar för att "bota" sin onda rygg. Grabben som slogs om ribbstolen hade likaväl knyckt mitt träningskort ;). 

Nu ska bössan laddas om inför morgondagens omdef på Presseskolan och sedan ett myspåsklov. Här ska äggtoddy vispas, kajaker paddlas, omdömen skrivas, LPP:er skapas, gymmet slitas och framför allt andas och njuta av denna grymma årstid.

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar