torsdag 7 april 2011

Men vilken dag - jag är euforisk!

Herregud, vilken dag! Jag är fullständigt euforisk och kommer troligen fara rund som en tornado inatt. Idag har vi varit några stycken som har varit processhandledare, tillsammans med Malin Frykman på GR utbildning, för personalen på Kapareskolan och Toråsskolan, Kungsbacka. Vårt mål var att omdefiniera lärprocesser genom att Dr. Ruben Puentedura levelnivåer. Vi har visat hur vi kan levla genom att tänka IKT och sprida kunskap, samtidigt som vi har Lgr11 och de ny kursplanerna med oss. Självklart är det både lite pirr och mycket pirr i min magen när jag ska handleda eller föreläsa för, kanske den värsta kritiska yrkeskåren, skolpersonal ;), men det har varit så grymt kul. De har varit vetgiriga. De har skapat konton. De har kört fast. De har blivit "sura". De har blivit glada. De har blivit så mycket duktigare på att använda några av den uppsjö av verktyg som finns att arbeta med. Vilka elever! Säger bara att Kungsbacka kommun ligger i framkant med lärare som vill!

Kan ju lugnt säga att dagen fortsätter i samma anda. Jeppe och jag har blivit morföräldrar igen, eller jag nästan. Matilda, Håkan och lille Carl har fått tillökning med Oscar 3950 g och 53 cm. Oscar valde att komma klockan nio i morse, snabbt och lätt. Mmmm, på lördag får vi troligtvis snusa på honom och busa med lille Carl, som nu är stor. Undrar så hur vi kommer bli när våra barn får barn och vi blir mor- och farföräldrar på "riktigt". 

Tror ni att det är slut på braiga saker, så har ni helt fel. Jag kan, trots min rödflammigkropp, lägga ytterligare en dag till med INGEN SMÄRTA! Jag fattar ingenting. Hade lite ont igår, men det är ju helt ok att ha lite ont efter träning och jag hade bassängtränat på morgon. Trots detta så var jag övertygad om att jag skulle ha mer ont idag, men inte =D. Det är så grymt! Har dessutom varit hos Agneta och på Ullevi Rehab. Så fint! Även Agneta är så glad för min skulle och det värmer. Jag kommer inte ihåg när jag var smärtfri sist och verkligen inte i så här många dagar på rad. Tänk vad livet leker!

"ingen kan vara nere med en ballong!, Nalle Puh och jag  har oändligt många just nu!//M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar