fredag 1 april 2011

Ohh vad jag längtar...

Så jag längtar! Sitter och söker runt på allt och inget om silversmide. Har idag utökat min silversmidesutrustning med en styck snickarbänk, utan ben - fast det problemet känns litet nu. Jag har en del verktyg och stämplar. Måste ha otroligt mycket mer, så som olika former av hammare, tänger, sågar, svets, pincetter och formar. Många av formarna tillverkar man själv eller finner i vardagen. En sticka är ett ypperligt bra verktyg att vira runt när små ringar till armband och halsband ska tillverkas. Det blir några stycken som ska viras, sågas, "knixas" och lödas. Ett tålamod som en ängel är ett måste, vilket gör det än mer konstigt. Med tanke på mig tålamod som är lite sissådär... Måste hitta en leverantör som jag kan köpa silver ifrån. Har några "beställningar" som jag har lovat att göra när mitt behov är fyllt ;). Har lite olika ringar som jag har "färdiga" i den kreativa delen av hjärnan. Har sedan lovat svärmor ett hårt silverarmband, som ska vara hamrat, Sofia en ring, ett halsband till en väninna....

Jag ska börja skriva en to do-lista inför sommaren. Det ska både slipas och målas, hyllor bla. Trädgården ska fixas, framför allt entrén. Det börjar vi med redan till helgen, förhoppningsvis. Det ska grävas upp och planteras nytt. Tuijan är så hög och fet så den borde skickas till Viktväktarna, fast vi gräver upp den istället. Sedan ska min snickarbänk få plats. Ska bli spännande att se vad som ska bort. Det blir lite Magnus och Brasse-varning. Bortbortbort...

Dagens ordspråk får mig att tänka på de två kommande veckorna med Omdefinering av lärprocesser, "Klaga inte över för litet vind – lär dig segla". 

Ha den bästa vårhelgen!//M

                                           Haverdal, Båtabacken sommaren 2010


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar