onsdag 13 april 2011

Qui docet, discit på Lindälv

Har idag haft med mig tre fantastiska ungdomar från år sex till Lindälvsskolan. De har berättat om sin skoltidning, Theme missions och mobilfilmer för pedagoger i Kungsbacka kommun. Ibland var det nästan som om de sa det som jag ville att de skulle säga. Det är en sådan otrolig förmån att få arbeta med dessa fantastiska ungdomar. Det är sådant som fyller på vågskålarna med råge och den första fakturan för Malin Jeppsson Qui docet, discit är producerad.

De sista dagarna innan påsklovet ska jag tillbringa på Varlaskolan och Presseskolan. Där ska lärarna få hjälp och stöttning till att omdefiniera i läroprocesser. Förutsätter att det blir lika bra som förra veckan. För att det finns många som verkligen vill arbeta med IKT i undervisningen märker jag varje gång som jag har varit delaktig i liknande dagar.

Nu ska jag träna och sedan lägga mig och läsa ur The memory keeper's daughter. Började igår, fast jag egentligen inte ville, och har inte kommit många sidor men en sådan bok. Förstår att Johanna tipsade om boken. Den blir bra för att skingra tankarna inför morgondagens besök på Spine Center och en av ryggkirurgerna. Hoppas, hoppas att han har en bra lösning och att den nya smärtan i nacken inte är ett nytt diskbråck...//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar