tisdag 5 april 2011

Kanske bra att försova sig?

Morgonen började i 100 knyck. Det är ingen bra idé att stänga av mobilen istället för att snooza. Vaknade 40 minuter senare och klockan var tjugo över åtta. Lektionstart 9:25! Det är det där med finns det problem så finns det lösningar och jag hann, med en marginal på knappa tio minuter. Snabbt raceat mellan Särö och Fjärås. 

Annars är just att försova sig något som är riktigt obra. Oftast blir hela dagen som förbytt och det kanske denna blev när jag tänker efter. För idag har flitens lampa lyst. Åttornas lektion var grym. De arbetar otroligt bra med sitt Ondskan tema/Tema maktstrukturer. 

Har fått skickat iväg våra mobilfilmer till BRUS. Det är en tävling där min sexa har lämnat in tre olika bidrag. Hoppas, hoppas! Deras filmer bygger, som jag har berättat om tidigare, på barnkonventionen. Därefter har jag skickat iväg en del mail, meddelande och ringt samtal. Äntligen kommer Rut hem till oss. På tisdagmorgon kommer dessutom två stycken för att städa och putsa fönster. Me like Let's deal och Groupon. Grymma bra dealer, även om man som Jeppe säger inte behöver köpa allt för att det är billigt.

Nej ska snart återgå till både hushållssysslor, rättningsarbete samt planera inför Omdefinieringsdagarna, som jag börjar med på torsdag. Kan ju vara bra att ha "koll". Ska dessutom göra värsta lasset med köttfärssås, som ska få puttra länge, länge i järngrytan - vårt absolut bästa köp till köket och givetvis den dagliga träningen. Vågar knappt säga det ännu, men ett av vinterns absolut smartaste drag var nog att gå tillbaka till min gamla sjukgymnast. Jag var ju i och för sig tvungen att skaffa mig en ny, när den gamla "slängde ut" mig och börja hos Agneta igen är en sådan hit. Kommer inte ihåg när jag var så här bra sist och denna veckan ska vi inte tala om - jag dansar på små moln! Behöver ni någon gång sjukgymnastik sök er till Idrottsrehab Ullevi. Kan lova er att där sitter spetskompetensen av sjukgymnaster.

//M =D

"Var tålmodig och stark; en dag kommer denna pina vara nyttig för dig",  Naso



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar