lördag 16 april 2011

Påskharen smyger omkring...

Tycker att påsken är en ljuvlig helg. Allt är så lagom och jag älskar att ta fram våra handmålade ägg som sparas år efter år. Några färre, några krossade men så fina. Dessutom är jag en sådan som absolut inte kan sluta tro på Påskharen och Tomten. Tänk om jag gör det och de inte hittar oss? Just nu undrar jag så om Påskharen vet att Jacob och Johanna har flyttat? Tänk om Påskis åker till Jacob med Johannas ägg? Hur ska han hitta till Lule och hur ska han hinna dit upp? Ja vi får verkligen hoppas att logistiken fungerar. Det är bara synd att vi inte kan göra som förr om åren, gömma äggen och barnen far runt som yra hönor á la Pettsson. Fast just nu kläckte jag bästa idén. Självklart ska de få geocacha.Klockrent! De ska få olika koordinater - heeee! Jacob kommer nog att gilla det. Kan tänka mig högt upp i lyckstolpe - eller hur Jacob? Vet du om din utlagda cach ligger kvar? 
Börjar, trots att jag verkligen är i behov av ledighet, redan känna ett jobbsug. Hjärnan går på högvarv för planeringen över stormaktstiden för sexorna. Funderade helt klart att klättra ner på SAMR och arbeta med boken och frågor, men gud det är ju så tråkigt. Funderar på Creaza och Google Sketchup. Eller kanske Google doc? Glogster? Ja något ska det bli, det är ju en sak som är säkert. Grymt är det i alla fall och än mer taggad är jag efter att ha fått glädjen att arbeta med Kungsbackas pedagoger och det är en sådan boostning att få dela med sig och att det motas med glädje, även om några är mer tveksamma än andra. Fast det är skönt att farhågorna punkteras, en efter en, trots att min skedde. Hela uppkopplingen för Kungsbacka kommun kraschade. Tur att de fick till det fort! Fast det är ju så vår verklighet ser ut. Precis som en vanlig lektion - allt kan hända och en plan B och C är bra att ha i bakfickan.

Vår plan A för dagen har kraschat pga vädret ;). Trädgården behöver handpåläggning. Kajakerna ska trimmas. Istället blir det gos i gos med Carl 1.5 år och Oscar 10 dagar. Härligt när Jacob följer med, för "det är ju mina bröder". Kärlek! Undrar hur vi kommer att bli när vi får "riktigt" egna barnbarn. 

Nej nu är det dags att sätta igång och göra lite nytta. Börjar med dagens träning. Sedan ska faktiskt skidor upp på vinden, för nu är den säsongen över för denna gång. Kan bara summera mina 16 skiddagar som kanoners. Kan ju bara skatta mig lycklig att ryggen tillåter mig att åka skidor och att paddla, om än med viss eftertanke. Det innebär att jag inte bör volta eller hoppa i pisterna, men kanske en roll som mål i sommar. Fredrik på Gottskärs kajaker tillika kollega i kommunen, har lovat att träna halva rollar med mig i sommar ;).

Njut av påsklov och all mys som påsken har att erbjuda! //M




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar