söndag 3 april 2011

Så lider helgen mot sitt slut och en ny arbetsvecka ligger i startgropen. Helgen har varit lugn och mysig. Fredagskvällen bjöd på räkor med läskigt vin. Johanna var hemma och åt med oss, så hon var nöjd med menyn. Lite senare kom även Jacob hem. Han hade handbollscup på lördagen med sina småkillar och skulle samlas 05.30 - tur att han är morgonpigg och kan smyga. 

Jeppe hängde inte på träningen på Friskis. Synd, för det var näst intill folktomt. Folks nyårsluften har kanske mattats av och stoppats i malpåse. Skönt att kunna kötta på gymmet utan att behöva invänta maskinerna. Höll på i 1.5 h, så jag var hyfsat go efteråt. Väl hemma var det matlagning och handboll, för att senare ha Susanne och Göran här på middag. Herregud, det blev många skratt och krossade glas. Fråga mig inte vad som var felet, men helt klart var jag orsaken till allt som gick i krasch. That's life!

Även inatt sov Jacob här och skulle upp i ottan. Skönt att han smög, även denna morgon. Jeppe spelade som vanligt tennis med Peter. Efter ett snabbt besök hos vår familjeläkare för lite nya recept och så, så bar det av till Kungsmässan och Freeport. Även denna dag gick Bagmen- (inte lady) stuket. Jeppe har riktigt shoppingflyt nu. Tre par byxor, en skjorta, en v-ringad tröja och ett par skor på en och samma helg. Vad hände där? Jag kom hem med strykbrädsöverdrag, roller, shorts och en hel påse med mediciner. Hallå, hallå!!!???

En ny inköpslista är redan skriven ;). Kajaktillbehör. Min kajak är redo för havet. Roderpedalerna är bytta, hål har borrats i sitsen, så nu ska jag bara ta mig till Hjertmans för att inhandla lite linor och prova ut en ny torrdräkt. Tror att det får bli tisdagens lilla nöje. Fast den dagen får delas med en drös rättningsarbete samt planering inför torsdagens begivenhet.

Nu väntar vi på gynnsamma väderförhållanden för paddling.

Marstrand juni 2010 med Friskis och Svettis. I detta megahål ligger en sten och snurrar. Läckert vad vår natur kan göra. Nu ser vi fram emot att kajakschemat läggs ut så vi kan "planera" vår säsong.

"Don't you realize that the sea is the home of water? All water is off on a journey unless it's in the sea, and it's homesick, and bound to make its way home someday.", Hurston.//M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar