måndag 7 juli 2014

Sommar och sol, eller

Varmt så det förslår. Nästan lite skönt nu när det kom en rejäl skur som rensade luften. Varmt inne, varmt ute och tokvarmt hos sjukgymnasten. Kände mig riktigt deffad när jag kom därifrån. Nöjd över dagens övningar, trots min blåslagna kropp. Lyckades med konstycket att trilla på ett minimalt utrymme i vårt sovrum igår. Vi gav oss på getingbojakt och satt på huk mellan en fåtölj och balkongdörren. Där lyckas jag att slå i stolen och braka in i balkongdörren. Mest nöjd att inte hela familjen Geting kom till anfall ;). En tilltufsad rygg och blå underarm. Passar ju bra till den köttiga pannan, som genomgår ytterligare en behandling av solskadorna. Hoppas nu att de försvinner för gott denna gången. Skulle vara skönt att slippa skära bort dem, med tanke på ärr och så. 

Borde inte sommar och ledighet skapa harmoniska människor? Eller sitter det en massa bittra surkartar ute i stugorna som vill skapa irritation? Ska förklara mig. Är med en hel massa olika grupper på Facebook, både privat och yrkesrelaterat. Igår var det i en grupp där skolvärlden diskuteras. En av medlemmarna är så otroligt oförskämd, mot allt och alla. Ytterligare än grupp, av privatkaraktär,  haglade oförskämdheterna. Vad är det som händer? 

Jag ska i alla fall fortsätta med att njuta av semestern och fortsätta att smida planer. Just nu längtar jag tll Koster. Vill dit och paddla. Lite trixigt med boende, camping och tältmöjligheter. Ska se hur vi kan sno ihop något. 

Njut av värmen och var snälla mot varandra <3.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar