tisdag 17 maj 2016

Dåliga grenar

Tänk att det inte finns några bra grenar att välja på Lisebergs femkamp. Jag skulle kunna tänka mig svensk litteraturhistoria, geografi, religion osv, men vad blir det? Luftgevärsskytte! Japp, jag är grym på att skjuta prick, i alla fall med en soft air gun. Ja, ja i alla fall den enda gången som jag har skjutit med den. Basket, japp även det var min gren - nja. Tröttsamt att barn med sambos och maken krossar mig, när det äntligen blev av. Ja, vi hade ju kul i alla fall och maten på The market var mer än jättegod. Helt klart värt ett besök.

Trots dålig placering så är det avundsvärt att vi har en sådan härlig familj. En familj där alla verkligen gillar alla. Inget självklart att barns respektive ska dra jämnt. Lucky us! Nu får vi bara hoppas att vi inte gjort oss impopulära och smittat ner Jacob och Martin inför kommande Göteborgsvarvet. Jeppe var febrig och alldeles rödprickig i lördags och har varit hemma från arbetet. Detta har ju knappt hänt tidigare. Hög feber och rejäl skallebank. 

Även jag ska testa att vara sjukskriven på halvtid i två veckor. Hjärnskakningen i vintras gör sig påmind, vilket tydligen inte är konstigt. Det vore bra om detta kan hjälpa, så att jag inte är så snurrig och inte får så otroligt ont i huvudet samt kraschar när jag kommer hem från arbetet. Förvisso är det skönt att sova en stund på eftermiddagen, men det vore bättre om jag inte behövde det. Ja tiden lär utvisa detta! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar