måndag 26 maj 2014

MINA!

Ååååå, vilka dagar! Igår åkte klass 9A på klassresa. Nu blev det inte någonstans som de hade diskuterat under åren som gått. På önskelistan stod det: Paris, London, Grekland osv. Nu blev det Kviberg, Göteborg ;). Men vad gör det? Vi har haft två helt grymma dagar. Igår checkade de in på Kvibergs fina vandrarhem. Lite gemensamt häng med fika, boule, fotboll och mys, innan vi tog oss till Mölndal för att spela på Lazerdom. Efter 40 minuter kom det ut 20 ungdomar med varggrin, genomsvettiga. Så nöjda över att krossat motståndarna med 100 000 poäng. Nöjd mentor? Japp!

Från Mölndal till centrala stan, för middag. Mongolisk barbecue stod på menyn. Mätta och nöjda åkte klassen med ett gäng mammor vidare till vandrarhemmet. Jag passade på att sova hemma i min egen säng, då ryggen gillar den bäst.

Uppe med tuppen för att möta upp alla till frukosten. En soldränkt balkong bjöd på en underbar morgon. Underbar med trötta ungdomar. Oj, det var inte mycket sömn som de hade fått. Precis som det ska vara. Snabb städning och upp till beachvollybollplanerna. Vi halta och lytta la oss i varsin solsäng och njöt av spelet. Vilket ställe! Åk dit och spela!

Efter spel och dusch var det grillning av hamburgare. Ett gäng hungriga vargar utfodrades, innan det var dags att avsluta dagen med gocart.

Behöver jag förklara att dessa fin är MINA? Mina juveler som efter fyra år på Smedingeskolan ska kickas ut till nästa etapp - gymnasiet. Åren har gått mer än fort och det kommer bli känsloladdat att lämna dem. En sak är säkert, det är att de kommer att fixa gymnasiet på bästa sätt och jag kommer att hålla koll på dem. Inte en chans att jag inte ska vara uppdaterad. Just då är social medier mer än bra. Så lätt hålla kontakt.

Jag kommer somna med ett leende på läpparna. Nöjd och glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar