torsdag 22 maj 2014

Skönt!

Mycket kan man gnälla över, men baske mig inte över min vårdcentral. Ett snabbt beslut, då sjukgymnasten ringde återbud, gjorde att jag checkad om min läkare hade drop in idag och det hade hon. Snabbt från arbetet och för att styra kosan mot Billdal. Nummer elva, då nummer fyra var inne, gjorde att jag kopplade ihop mobilens nät med datorn. Detta kan ta tid, då alla vill till Katarina. Dröm om min förvåning då det gick fort och jag fick bingo på Katarina. Slapp byta nummerlapp för att göra väntan än längre.

Fick härligt besked, då jag varit grymt stressad över mina solskador i pannan som just nu håller på att "frätas" bort. På informationen stod det att man vet inte vilken typ som utvecklas till cancer. Gissa vem som har dragit snabba växlar på detta? Hua! Katarinas kommentar var "Vilken tur att du kom hit!" Ja det var det. Detta firades dubbelt och lite i förskott. Passade på, trots dag 2 i 5:2, med att dricka skumpa då vi har 27:årig bröllopsdag imorgon och att risken att vi glömmer av det är ganska stor. Så kan det vara! En timme ute i skuggan på altanen satt inte fel. Galen värme! Sommaren har kommit med råge.

Dagen innan har bjudit på en föreläsning som har mer än berört. Idag hade vi besök av Mietek Grocher från Polen. En av de överlevande från förintelsen som fortfarande orkar att åka runt och föreläsa. Så gripande story. 88 år och överlevt och övervunnit döden så många gånger. Ska bli spännande att prata med mina elever imorgon bitti. Det var knäppt tyst under de två första timmarna som Mietek pratade. Vi kunde definitivt hört en knappnål falla. Tårar rann och näsor snörvlade. ingen, INGEN, gick oberörd förbi detta.

Om detta må vi berätta och ALDRIG glömma! ALDRIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar