måndag 16 juni 2014

Avrundar dagen

Håller som bäst på att ladda batterierna. Att komma hem sent innebär att jag blir färdigladdad sent ;). Risk föreligger att jag och laddaren går till sängs tillsammans. Sämre sällskap finns.


Just nu njuter jag mest över dagens arbete som avslutades med en gemensam APT för Fjärås-Gällinge. Sämre sätt kan man avsluta kvällen. Vi fick en föreläsning av Thomas Fogdö. Vilken legend! När jag åkte till arbetet idag så bad Jeppe mig att smsa vem som skulle bli kvällens hemliga gäst. Tro mig att det var med glädje det smset sändes. Thomas Fogdö! Den livsinställningen skulle alla ha. Allt är möjligt! Det är som vår Jacob, som säger att han har inget funktionshinder för han är inte hindrad till något. Tar med mig detta som hjälp att trycka bort min "dåliga period". 

Extra skjuts ur "dåliga perioden" kom med nyheterna ikväll. En åttaårig flicka lever med kronisk värk och får hjälp med detta genom en behandlingsmetod - ACT. Arbeta med acceptansen, istället för medicinering. Hemnes smärta är som ett monster, och jag fattar precis hur hon menar. Ett stort monster som vill äta upp en. Just nu har jag inlett en "medicinera mycket med morfin-period", men hoppas att det blir en kort sejour. Måste bara bryta den nedåtgående trenden med minimal träning, för att återfå styrkan, och hoppet. Hoppas att denna sommaren kommer att erbjuda fler paddeltillfällen än förra. Hoppas att det kommer tillfällen snart, då det vankas Gotland. Tänk att få rauk-paddla! 

Nu ska jag paddla vidare i bingen. Imorgon är min sista arbetsdag, då det vankas semester. Nästan åtta veckors ledighet att ladda om. Ladda om och starta upp med en ny klass. Från halvvuxna nior till små sexor. Ska bli spännande, även om 9A kommer bli så saknade. Min fina, fina 9A. <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar