onsdag 4 juni 2014

Tick tack tick tack

Galet sa Bull! Tiden går så fort och snart kan vi lägga ytterligare ett läsår bakom oss.. Mitt tionde år som lärare är snart till ända. Helt otroligt! Bäst av allt är att jag fortfarande tycker att detta är en av de bästa valen som jag har gjort. Att bli lärare. Det är fortfarande lika kul att gå till arbetet idag som för tio år sedan. Varje dag är en ny dag. En ny dag som kommer att se helt annorlunda ut än alla de andra dagarna. En variationsgrad utan dess like. Vem mer har det på sitt arbete? 

Inte nog med att detta året har varit händelserikt på många olika sätt, så har det även varit ett arbete utan en massa sjukdagar. Känns helt grymt att jag inte har varit hemma en enda dag pga ryggen. Det känns så bra. Skönt även då jag är inne i en riktig kass period med bakslag på bakslag. Har i dag hunnit med två sjukgymnastbesök. Ett på förmiddagen, då Anne försökte dra rätt ryggen. Gick så där bra. Lite tryck och lite massage innan det bar av till arbetet. Nu har jag precis kommit hem från Agneta, som också konstaterade att jag har tappat i styrka, så nu börjar vi om på ruta ett igen. Det är lite som Monopol. Gå direkti fängelset, UTAN att passera GÅ. Ok doki! Säger du det så gör jag det. Skönt är att Agneta arbetar stora delar av sommaren, så jag kan trilla in om det kniper. Kan bara säga att jag är i de bästa händer. Känner en sådan tacksamhet.



Nu ska det laddas och planeras inför morogndagen. Då kommer min nya klass, de blivande år sex. Tänk att det är dags igen. Jag ska släppa min fina nia, som jag har haft förmån att undervisa i fyra år, och börja om med små parvlar igen. Det ska bli så spännande. Hoppas att de tycker det samma. 

Tror även att jag ska göra ett läsårsbokslut. En sammanfattning över bra och mindre bra saker som har hänt, arbetats med, planerats och tankar i största allmänhet. 

Tills dess, ha det bra och njut av grönskan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar