torsdag 11 juni 2015

Sommar och sol - sommarlov

Idag släppte vi iväg våra elever på sommarlov. Ett sommarlov som jag verkligen hoppas att alla barn ska få njuta av. Mina fina sexor är så helt otroligt mysiga. Dessutom så har vi så engagerade föräldrar och mor- och farföräldrar. När klassrummet fylls med förväntansfulla barn, fika och massor av vuxna, då njuter jag. Ett klassrum fyllt med sommarlängtan. Nu hoppas jag att alla får en fin sommar.

Någonstans i maggroppen gror det och mina tankar hamnar i Kinnekulle, hos familjen som letar efter sin försvunna dotter. Jag tänker även på familjen i Vaxholm, vars son har varit borta i tre veckor. Hur överlever man? Det värsta som kan hända är ju när något drabbar ens barn. Motte båda familjerna få positiva svar och det fort. Ovissheten är olidlig.

Nu har jag två arbetsdagar kvar, sedan blir det sommarlov i åtta veckor. Åtta veckor lång ledighet! Eller nja, det kan hända att jag påbörjar mitt arbete med att redigera lektionsplaneringar. Barnkonventionen, det är ett måste. Tänk om min dröm går i uppfyllelse, Kungsbacka kommun en barnkommun - igen. Kungsbackas skolor arbetar efter RBS-modellen. Barnen i fokus!

Nu ska jag rikta fokus på annat än mitt egna skrivande och djupdyka i En Mons Kallentofts-bok. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar