söndag 4 oktober 2015

Längtar

Tänk att en 30-årig dröm har gått i uppfyllelse. Helt otroligt! Nu är vi sommarhusägare. Ett eget sommarhus i Haverdal. En av det finaste ställena i Sverige. Allt har sin tjusning och även om jag egentligen är en fan av klippor, så är det just Haverdals enorma sandstrand  som är så otroligt fin oavsett årstid. 

Igår var vi nere en vända med nya sommarmöbler och en cykel. Ett riktigt Ikeafynd. Samtidigt passade vi på att mäta och skriva upp  vad vi behöver komplettera med. En lång lista upprättades. 

Efter en mysig fika med Ina blev det en långpromenad med Ebba. Havet var nästan helt stilla. Sensommarvärme och höstdofter turades om. Det går inte att beskriva, måste upplevas. Å vad jag längtar till våren. Jag hoppas innerligt att påsken blir mild så vi kan åka ner och öppna. Det är nästan som om jag skulle vilja hoppa över vintern, men det går ju inte. Jag älskar ju vinter och snön med. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar