torsdag 18 december 2014

Julhälsningar från Särö


Året som gått!
Snart kan vi lägga ytterligare ett år bakom oss. Ytterligare ett år att minnas tillbaka på. Som vi brukar, sedan några år tillbaka, så skickar vi inga julkort. I år kommer vi att skänka matvaror och andra förnödenheter till Svenska kyrkan i Billdal. Känns bra att hjälpa!

Mycket har hänt under året, både positivt och negativt, och där det negativa har blivit positivt. 

Vid jultid, förra året, fick Per sluta på Butikskonsult. Ett besked som inte var oväntat. Han och kollegan Janne var sist anställda, och fick gå. Återigen en vända med arbetsförmedlingen och arbetssökande. Ganska snart glimtade det till och ett arbetserbjudande dök upp, som sedan visade resultat. Den 1:e september började Per på Roofia i Kungsbacka. Ett trevligt och gemytligt familjeföretag, som tvättar och behandlar tak. Så behöver ni fräscha upp era tak, hör av er. 

Familjen Jeppsson har utökas. Både Sofia och Jacob har träffat ny pojkvän respektive flickvän. Både Roger och Hanna är så trevliga och mysiga, och passar in i denna tokiga familj. Sofia tog sitt pick och pack från Karlskrona och flyttade till Roger i Kalmar. Nu ska de styra om sin kosa till Göteborg. De har fått lägenhet i Göteborg och Sofia har fått nytt arbete. Roger kommer att veckopendla mellan Oskarshamn och Göteborg. Så kul! Även Jacob har blivit sambo med sin Hanna. Hon läser i Göteborg, så det känns tryggt att veta att de kommer stanna här i krokarna. 

I somras blev vi varse om att vi blir äldre. Johanna och Martin hade förlovat sig och ska gifta sig nästa sommar. Det är stort! Väldigt stort och spännande. Redan nu filas det på talet. 

Jag fortsätter min gärning på Smedingeskolan. Nu är jag inne på mitt elfte år och tillhör de som varit längst på skolan. Galet, sa Bill! Galet och kul! I höstas startade jag upp med en ny sexa. 28 vetgiriga ungdomar. En underbar klass! Jag vet redan nu att jag kommer få fyra bra år med dem. Vilken lycka att ha ett arbete som jag längtar till. Det är inte alla förunnat. Ett arbete som går bra att kombinera med dålig rygg. En stor hjälp är att jag omgärdas av bra kollegor, fantastiska sjukgymnaster och en läkare som är utöver det vanliga, samt underbar familj. 

Julen kommer att firas med nästan hela familjen. Den som saknas är Roger, som firar med sin familj i Östersund. Annars har vi alla, även den äldre generationen, runt oss. Vi är lyckligt lottade som har båda Pers föräldrar och min pappa att fira jul med.

Till er alla, från oss alla önskar vi en behaglig och rofylld jul. En jul utan massa krav och måsten. 

Julkramar från Per och Malin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar