tisdag 30 december 2014

Snö, mera snö och jättemycket snö!

Nu har det snöat oavbrutet i över ett dygn. Det är så mycket puder så det känns som vi åker off pist i backarna. 

Började även denna morgon med att öppna frukosten. Allt för att vara ute i backarna innan nio. Härligt att få köra in backarna först. Tyvärr så var en hel del liftar stängda idag och vi kunde inte ta oss över till Obergurgl. Fast vad gör det? Kan ju bara konstatera att vi är grymt möra i kroppen nu. Mör men smärtfri är min status, vilket tillhör ovanligheterna. Jag kan tom hoppa över min grundsmärtlindring. Så härligt att blockaden fungerar och att jag slipper ta till de starkare tabletterna. 

Tänk att få fira in det nya året med massor av snö! Snö och trevligt middagssällskap. Vi delar bord med ett finskt par, från Vasa, så vi får träna på vår engelska. Han är en riktigt inbiten offpistare, med värsta fetinglaggen som dessutom är telemarkare. 

Imorgon hoppas vi att snövädret har dragit vidare och vi får ytterligare en grym dag med nyservade skidor. Då jädrar i min låda! 

Idag hoppar vi bastun och bubbelpoolen, och grottar ner mig i min bok. Kan även tänkas att det får bli en powernap innan middagen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar