fredag 23 januari 2015

Freeeedag!

Så var det fredag igen! Måndag, fredag, måndag, fredag hela veckan lång. Jag vet ju att vårterminen brukar gå snabbare än hösten, men lite saktare kan vi väl låta veckorna rulla. 

Veckan har varit omtumlande  på många sätt. Kan bara säga att det är skönt med helg. Slutade arbetsveckan med akupunktur, med önskan att den snart ska ge effekt. Känner mig lätt perforerad. 

Veckan har bjudit på snö, i minimal mängd.  Lite vitt puder ligger som ett florsockerlager på skolgården. Jag skulle så gärna veta  hur skolorna i Norrland hanterar snöbollskastning och mulningar. Hur svårt kan det vara att hålla sig på rätt ställe? Hur svårt kan det vara att förstå att det är oschysst att vara tre mot en? Det är inte så att jag inte förstår att det är kul, för jag älskar snö men kan man inte bara vara schysst.

Källa: GP 150123

Ibland önskar jag att vi hade värmeslingor på skolgården. Ja, bara där!  

Det blir skönt att ladda om med en lugn helg. En helg med födelsedagsfirande, då svärfar fyller 83 år. En helg där vi ska hämta nyckeln till Sofia och Rogers nya lägenhet i Majorna. En helg utan arbete, men kanske en kortis på stan med fika.

Oavsett hur de kommande dagarna kommer att se ut, så börjar vi så här:


Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar