fredag 13 mars 2015

SSA 2015 Malmö



Hemma efter tre mycket bra dagar i Malmö. I år var det deras tur att arrangera konferensen för Samverka skola och arbetsliv. Dagarna var späckade ned föreläsningar, både jättebra och några mindre bra. Vi hade med oss Julia, som går i nionde klass och är en fena på att prata för sig. Julia pratade om vikten av det entreprenöriella lärandet. Hon satte tydliga spår efter sig. Så kul att få hänga med henne i dagarna tre. 


Nu ska jag låta intrycken smällta, innan jag tar itur med alla tankar och idéer, och hoppa på nästa projekt. På onsdag är det skarpt läge. Då åker jag till Stockholm med ett gäng elever för att spela ett demokratispel, som Lin Education har utvecklat för riksdagen. Vi var hos Lin förra våren och provspelade. Nu är allt klappat och klart och vi hänger på till Stockholm. Vi lyckas sno åt oss ett par timmar före lunch, för lite sightseeing. Det kommer att bli så kul. 

Jag är så glad för att jag älskar mitt arbete. Tänk att detta får jag arbeta med fem dagar veckan. Lyckos mig! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar