lördag 7 mars 2015

Det luktar vår!

Tänk att våren äntligen är på G. Trots att jag älskar vintern. Tror att jag längtar lite extra till våren då jag vet att skidsäsongen är över för min del. Hoppas bara att det är tillfälliga käppar i hjulet och inte något som blir permanent. Min läkare har alltid varit grymt positivt inställd till att jag åker skidor och paddlar, men efter detta bakslaget kom kommentaren som jag har bävat. "Denna skidresan var inte bra!" Jag kan inte mer än att hålla med, i alla fall inte bilresan ner till Alperna. Får fundera på om det blir flyg hädanefter, även om jag tycker att just flygresor är så jobbigra och smärtsamma. Oavsett så skjuter jag beslutet på framtiden. Det är ju redan en bilresa till Österrike planerad, och då måste vi bila. 

Våren och pollensäsongen har gjort sig påmind. Al och hassel är redan under blom, och det märks i luftvägarna. Får börja sköta det där lite bättre. 

Den helgen, som inleddes med en mysig tur på stan med mellanbarnet och hennes kompis från Stockholm, innebär mycket tystnad och ensamhet. Jag ska bara vara i dagarna två. Jag och fågelkvittret. Ska bli skönt! Jeppe åkte på mässa i torsdags och kommer åter imorgon. Jag ska slappa, läsa, baka (mina fina och goa sexor ska få fika på måndag, då de har skött sig kalasbra), arbeta, promenera och bara vara. Ingen stress! Egentligen inga måsten! Bara göra det som jag vill. 

Tror att jag just nu ska dra mig upp ur sängen och gå ner och äta frukost. Det blir bra!

Njut! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar