lördag 15 november 2014

Ett mammahjärta

Fick en fråga från vår äldsta dotter, om jag ville följa med henne och titta på brudklänningar. Oj, vad det värmer ett mammahjärta. Upp tidigt, hoppa lördagsspinningen och in till stan. Det gäller att hänga på låset. Johanna hade redan spanat in och ville nog egentligen bara få bekräftelse. Mmm, vilken fin klänning! Nu är det lite synd, men ni får hålla er. Bild kommer, den 13:e juni. Jag kan bara säga att den är fin, jättefin. Trots att det var den första affären som hade klänningen, så fick det bli en repa runt de andra affärerna. Detta gjort och sedan en fika, så var saken klar. Tillbaka till Vasastan! 

Kan säga att vi var inte ensamma på stan. Många norrmän och köplystna Göteborgare, trots mitt i månaden-lördag. Även jag fick shoppat lite födelsedagspresenter till den blivande 23-åringen. Kan säga att det är inte en lätt match. Svårt med dagens ungdomar som har det mesta. Tror dock att han kommer bli nöjd. 

Nu ska lördagen rundas av i soffan. Efter att ha varit med min sexa, då de hade disco för 2-3:or igår, sååå det skönt att bara få slappa. Dock var det ett lyckat party med över 6500 kronor in till klasskassan. De var så otroligt duktiga. De arrangerade tävlingar, lockade upp och bjöd upp till dans. Det var 136 trötta 8-9-åringar som blev hämtade vid åtta-tiden och det var ett gäng trötta arrangörer som lämnade skolan vid halvtio-tiden, både unga och gamla. 

Nu tillbaka till soffhäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar