lördag 22 november 2014

Pecha kucha - Barnkonventionen 25 år

Vilken ära! Jag fick vara en av åtta som fick prata på Pecha kucha i Kungsbacka, i torsdags. Vad passar bättre den dagen än att prata under temat barn, på barnkonventionens 25-årsdag och min son Jacobs 23-årsdag. 

Som en av två koordinatorer för RBS på Smedingeskolan, så är jag stolt över vårt arbete med att implementera barnkonventionen. Ett så viktigt arbete, men ack så svårt. Vi arbetar hårt för att BK ska vara en naturlig del i vår vardag. Elevinflytande är en av flera viktig parametrar. Just nu känns det extra bra att vi har fyra elever på SVEAs årsmöte i Norrköping. Värmer så i hjärtat när jag fick ett meddelande från dem. Trötta men glada, och så nöjda. Gott att de har ytterligare tre dagar där. 

Vårt arbete med Unicef fortsätter och min dröm fortsätter, och jag hoppas att den går att sjösätta. Jag har en dröm. Jag har en dröm att Kungsbacka kommun ska bli årets barnkommun, igen. Jag har en dröm att alla kommunens skolor ska bli rättighetsbaserade skolor. Ett samtal med Unicef, förskole- och  grundskolenämden och alla kommunens rektorer är på sin plats. 

Nu åter till lördagens tema. Bedömning, helgen lång! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar