måndag 3 november 2014

PechaKucha

Fick just en inbjudan till PechaKucha, under temat barn, i Kungsbacka. Vad passar bättre än detta den 20 november, barnkonventionens 25-årsdag. Detta går ju inte att tacka nej till. Idagsläget har jag inte riktigt klart för mig hur upplägget är, inte mer än att man får ha 20 stycken bilder som visas i 20 sekunder per styck. Till detta ska man prata, och denna gången är det på barntema. Får nog börja fixa bilder, då alla kort försvann då min iPad strulade vid den sista uppdateringen. 

Det har varit mycket ego-boostande nu. Igår kom ett brev från en fd elevs mamma, där hon och den fd eleven vill träffas för en fika. Värmer gott i ett lärarhjärta när det går bra för eleven, fast familjen saknar arbetssättet med tydliga planeringar som vi har på Smedingeskolan. 

Ytterligare  boostande kom när en kollega berättade att en av deltagarna på vår WETT-konferens tyckte att mitt föredrag var det bästa. Kul att få höra! 

Nej, nu får jag börja söka rätt på bra bilder till PechaKucha. Ska bli spännande och lite pirrigt. Precis som utmaningar ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar