torsdag 10 april 2014

Hoppa

Hoppa eller hoppas? Hoppar i alla fall över spinningpasset som börjar just i denna minut. Ryggen sa ifrån, och då är det bara att lyda. Landade i soffan för att spana in De dansande andarnas skog, på Svt Play. Just nu får delen om Namibia, om de sista jägarna. Så fascinerande! Se om ni kan! Hoppas att jag kan få till att visa den första för mina nior. Passar bra med tanke på att vi arbetar med u-länder. Spännande att se hur de bevarar urgamla traditioner. Att de överlever! Efter att de har träffat en antilop med en pil doppad i gift, kan de få följa den i tio mil! De är grymma på att spåra. Spännande!

Veckan har kantats av utvecklingssamtal, nationella prov och påsklunchknytis. Mätta och belåtna hela gårdags kvällen. Tur det då samtalen drog ut på tiden, och min arbetsdag slutade strax innan åtta på kvällen. Trevlig samtal och tyvärr de sista med denna klassen. Tänk att det snart har gått fyra år. När hände detta tro? Det var ju igår de kom på besök, som små femmor, och nu är det dag satt lämna över dem till gymnasiet. Jag kommer att sakna dem. Mina fina!

Trött som en gnu imorse. Så ikväll blir det tidigt i säng, så att jag är pigg länge imorgon då det blir AW på Blomstermåla med fina vänner. Ett bra sätt att inleda påsklovet på. Ett välbehövligt lov, utan arbete, med mycket ägg. Den nya bilen ska hämtas. En tur till Köpenhamn med Janssons. Lousianna och Tivoli. Vårshopping kanske. Ett avbrott i vardagen. 

Hoppillihopp! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar