torsdag 17 april 2014

Påsklov!

Njuter av att inte göra någonting. Bara vara och bara gör det som vi vill. I och för sig ligger Jeppe nedbäddad i soffan. Lite febrig och allmänt dålig. Kan det vara gårdagens Köpenhamnstur som tog knäcken på honom tro? Hoppas att det är snabbt övergående. Alltid trist, även om det är ovanligt att han känner sig risig. 

Gårdagen spenderades i Köpenhamn med familjen Jansson. Ströget upp och ner, med ett Tivolirace. Killarna åkte några karuseller, och var nöjda med det. Det blev inga tio stycken, som Carl sa sagt helgen innan. Tur var väl det ;). 

                    
                                                                                       Foto Matilda Jansson
              
Vårens längsta lunch intogs på en restaurang på Gråbrödratorget. Inte Peder Oxe, utan vägg iväg. En jättemysig källarkrog, men århundradets sämsta tidsanpassning. Har man det tempot så  hinner det rinna mycket vatten under broarna och fortfarande ha svultna gäster. Jisses vilket tid det tog. Inte ok! Så om ni vill äta mat i normalt tempo, så ta inte Kött och ost. Tyvärr! 

Hemma sent, men uppe med tuppen. Klockan nio var det dags för sjukgymnastik. Jag tycker att jag har ögon i nacken och ser det mesta som händer. Detta har elever påpekat. Men Ann! Jisses hon har verkligen panoramasyn. Här gäller det att göra rätt! ;) Det fina i kråksången är ju att jag gör framsteg! Än bättre är det att jag märker det själv. Det innebär tyvärr inte mindre värk, men vem vet det kanske kommer. 

Mindre värk hoppas jag att facettledsblokaden ska ge mig, men min remissa åker land och rike runt. Lite överdrivet, men finns på Spine i Göteborg och där lär den ligga och jag får vänta. Får olika bud från ortopeden och min familjeläkare angående detta. Idag fick dr K sista ordet och jag får trycka på Spine. 
Kanske dags att telefonterrorisera dem? 

Nu inväntar vi en frisk Jeppe och mindre vind. Idag har vi löst kajaktransportfrågan. Nytt kit till lastbågarna inhandlade. Gillar Thule skarpt! Härligt när man slipper köpa helt nya saker. Bra affärsidé. 

Nu blir det åter påskhäng. Ska planera lite middagr framöver. Det vankas snyltgäster ;). Mysigt när stora delar kommer hem. Påsken är den bästa högtiden. Lagom av allt!

Glad påsk! 

                     



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar