söndag 13 april 2014

Varför?

Hur svårt kan det vara? Inte alls om jag får bestämma! Om jag nu har tio dagar ledigt, så vill jag faktiskt vara värkfri. I alla fall hyfsat värkfri. Har precis återhämtat mig från sportlovets bravader, så knakar det igen. Hade ju varit skönt att skylla på att jag gjort något riktigt dumt, eller slitsamt, men icke. Bara vanligt jäkla skitont! Får dock vara glad för de veckor som jag har varit morfinfri. Finna guldkornen och de braiga dagarna. Det kostar att ta en sväng på Frölunda torg en vanlig lördag. En sväng på 30 minuter utan kryckor! Kräkfärdig!

Dagens konstrunda i Majorna blev med kryckor. En vandring runt Röda sten och Mariaplan. Mysigt område, som faktiskt skulle kunna stå på "flytta in till stan-listan". Majorna eller Kålltorp. Stad i staden-känsla. Mysigt att vandra runt och trilla in hos keramiker och konstnärer. Gå på Stilla gatan så här i inledningen till stilla veckan. Dricka gott kaffe och mumsa goda smörgåsar. En bra söndag, så här inför en ledig vecka.



En ledig vecka med sjukgymnastik i dagarna två, porslinsmålning (hur jag nu tänker där) och Köpenhamnstripp. Allt innan påsk och all påskmat. Ägg högt och lågt, på längden och på tvären. 

Hoppas nu bara att ryggen är på min sida. Bara därför!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar