tisdag 9 september 2014

Vårdgaranti - jo jag tackar!

Som ett brev på posten kom den äntligen. Ett brev som jag har väntat på i sju månader. 7 månader! Min eminenta familjeläkare skickade en remiss till ortopeden i Varberg i vintras för att jag skulle få en facettledsblockad. Tanken var att jag skulle få den innan sommaren, så att jag skulle få en chans att återhämta mig från all värk. Efter ett par veckor kom svaret att de inte skulle kunna erbjuda mig en tid inom vårdgarantispannet. Ville jag utnyttja vårdgaranti var det bara att ringa. Sagt och gjort. Remissen skickades vidare till Spine center i Göteborg, där jag för övrigt är patient sedan tidigare. Jag avvaktade ytterligare ett par veckor innan jag ringde till Spine. Döm av min förvåning då de inte kunde erbjuda mig en tid inom garantitiden. Suck! Jag sattes upp på listan för en tid med kort varsel, dock utan framgång. Jag slapp dessutom att komma till dr Hägg för bedömning, utan de valde att sätta upp mig direkt för en blockad. 

Idag landade brevet! Jag hade nästan givit upp hoppet, men nu ska det bli av. I mitten av oktober ska det ske. Äntligen! Hoppas nu att det blir samma goda resultat som sist, för att det är inte utan ångest det ska ske. Nu gör det inte i närmelsevis lika ont att lägga denna som det är att få en nervrotsblockad. Fast ont gör det. Sist hade jag ingen mascara kvar och hårbotten var öm efter att jag hade dragit mig i håret. Hoppas nu att Hägg är en fena på att lägga bedövningen. 

Kallelsen firades med Marabous nya, mjölchoklad med salta mandlar. Just nu ligger den som en klump i magen. Hua! Tänk att gott kan bli så äckligt och inte hade jag förtjänat den genom ett gympass. Hoppade träningen då ryggen strejkade. Hoppas på en ny dag imorgon, som kanske avslutas med ett spinningpass. Håll tummarna, tack!

Får nog ta en kopp thé till, för att blanda upp chokladen. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar