fredag 20 februari 2015

Arbete från sjuksängen

Helt galet! Idag vaknade jag halv tolv! Ja, halv tolv! Insåg igår att jag kommer inte att kunna arbeta imorgon. Jag gillar inte att bestämma dagen innan att jag kommer vara så dålig att jag inte kan arbeta. Detta vill jag avgöra efter morgonens dusch, men efter att jag lämnat vårdcentralen insåg jag vad klockan var slagen. Trots morfininjektion var värken näst intill outhärlig. Jag hade tur att massör-Lisa kunde hjälpa mig och massera rätt mitt sneda bäcken. Troligen behövde kroppen få vila och sova ut. Vågar knappt säga att jag är trött nu, redan halv sju. 

Om inte Mohammed kan komma till berget, få berget komma till mig. Idag spånade Katrin och jag, tillsammans med Astrid som ska ansvara "för barnkonvention" i kommunen. Jag liggandes raklång i soffan, med fikan i handen. Katrin och jag är koordinatorer för Rättighetsbaserad skola, Unicef, på Smedingeskolan. Vi har en dröm. En dröm att Kungsbacka ska bli en barnkommun. En dröm att alla skolor ska arbeta utifrån RBS-konceptet. 

Hålla tummarna för att drömmen blir verklighet. Håll tummarna för alla barns skull. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar