söndag 22 februari 2015

Vår vårhelg!

Solen lyser från en klarblå himmel. Lyser igenom våra helt otroligt smutsiga fönster. Trots att jag är soffliggandes så spritter vårkänslorna i kroppen. Spritter så till milda grad att jag var tvungen att gå in på trendsistrarna.se och köpa nya silvriga ytterkrukor. Oj vad jag gillar trenspanarna.se:s sida och köpsite. De ger så mycket inspiration. En inköpslista är skriven för att börja påskpyssla lite. Vår äggsamling, från barnens alla påskpyssel, ska utökas med pastellfärgade ägg med guldkonfetti pålimmade. Tror faktiskt att påsken är den mysigaste högtiden. Lagom med pynt, lagom med mat och lagom av allt. Tänk om vi får en sådan där fin vår som vi hade ifjol. Oj så mysigt!



Gårdagen bjöd på familjebrunch. Vi firade Jeppe med alla barn, inklusiva vår extradotter Sofia I, och deras respektive. Lätt, gott och mysigt. Även det fungeras att delta i liggandes ställning. Det är dessutom härligt att vi har fina vänner som bjuder på middag, näst intill liggandes till bords. En trevlig kväll. 

Dessvärre så verkar det bli svårt med att arbeta imorgon. Även om mina elever är van vi det mesta, så fixar jag inte att arbeta på Ketogan. Där går en gräns, även för mig. Fast ej ska vi inte ropa hej. Ska till Lisa-massör. Underverk har skett, och min förhoppning står till hennes magiska händer att fixa meitt sneda bäcken. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar