söndag 15 februari 2015

Underbart är kort!

Tänk vad tiden rusar. Det var inte längesedan jullovet och resan från Hochgurgl var till ända och nu sitter jag här igen. Ytterligare en Österrikesresa är slut och vi sitter med en massa härliga minnen och bilder på näthinnan. En vecka med mycket sol, vindstilla och gott om snö. Lägg där till perfekta backar, härliga restauranger och en hemvand och fin lägenhet. Vi tror att det är för sjätte året som vi hyr samma fina lägenhet i Strengen. Haus Waldner! 



Mitt under pågående semester planerar vi nästa. Både sommar och nästa vinter önskar vi hyra samma lägenhet, men där gick vi bet. Detta är den sista säsongen som de hyr ut. Så nu kommer vi inte ha de där mysiga betalningssamtalen. Samtal om ditt och datt, samt en och annan snaps. En hemmagjord snaps som smakar vidrigt, men ska traditionsenligt inmundigast. Nu får det bli hos några andra hyresvärdar, som nya traditioner ska skapas. Undrar dock om de kommer kunna ta familjen Waldners plats? Den är svårslagen. 

Dock så har vi redan börjat planera. Oj vad jag längtar tillbaka till Strengen och till Serfaus. I sommarskrud. Tänker oss cykla, vandra, bada, uppleva och framför allt ta oss till Monza. Till Tinna och Franco. 

Åååå vad jag längtar. Åååå vad jag älskar att resa. Åååå vad livet är gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar