onsdag 10 februari 2016

Nästa Stockholm, Stockholm nästa

Tåget närmare sig Stockholm. Två dagar med Rättighetsbaseradskola, Unicef. Möten med likasinnade, men ändå ett ledsamt möte. Ett sista möte med RBS-skolorna. Vad händer sedan? Imorgon ska jag presentera min skolas vision, och just där står det nu ett stort frågetecken. Vad kommer det att bli av RBS? Vad kommer det bli av elevdemokrati och medbestämmande? Frågetecken hopa sig och det ända jag ser är just ett stort frågetecken. 

Min dröm, den drömmen som jag presenterade på Peacha kocha, den 20/11 2014, är fortfarande en dröm. En dröm som jag vill förverkliga. En dröm där alla skolor i Kungsbacka kommun är just RBS-skolor. Konceptet kan aldrig vara fel, utan måste kunna spridas. Jag fortsätter att leva på drömmen och spånar på framtidsplanerna. Vill så mycket, har så mycket att ge. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar