måndag 29 februari 2016

Njuter

Njuter! Ja, jag vetkligen njuter. Nu är det inte så att jag njuter av att ha brutet revben och en kropp som skriker smärta, utan njuter av livet och allt runt omkring.



Igår mötte vi upp Sofia och Roger på Bertilssons stuga. Det var ju absolut ingen tanke på att vi skulle gå runt Delsjön, utan att vi körde bilen näst intill ända fram och Sofia och Roger gick Delajön runt. När de hade 1800 meter kvar hade vi ca 180 och det tog lika lång tid att gå. En fika inne i den trånga stugan med de som står oss närmst. Vad mer kan man önska? Jo, givetvis att de andra barnen var med också. Det blir en annan gång. 

På kvällen ringde det på dörren, och som alltid blir man förvånad då vi inte väntade besök. Då kommer grannarna in, som dessutom är jätte goda vänner till Johanna och Martin, med blommor. Hjärtat blir så varmt. Lilla Agnes, ett år i april, är så himla go. Detta barn är ALLTID, ja alltid, glad. Gud så det sved när jag inte kunde bära eller busa med henne. Måtte min kropp läka snabbt!

Även om skidsäsongen är över för min del, så trillade vi in på Intersport för att investera i nya längdstavar till mig. På något konstigt sätt så har mina försvunnit. När vi ändå var där så blev det två par nya slalomskidor. Ett par till Jeppe och ett par till mig. Köpte ett par skidor som passar både i och utanför pisten, även om jag inte ska åka ur pisten så som det blev i Kitzbühel. Åååå jag skulle ge mycket för en weekend i Norge. 

Nej skidor upp på vinden och kanske utemöblerna ut på altan. Just nu kvittrar fåglarna som om det är värsta våren. Det är så underbart. Då är det svårt att inte njuta. Svårt att inte njuta av livet! Njuta av alla dessa positiva delarna i mitt liv som bara är så otroliga. Detta önskar jag alla. Alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar