fredag 15 november 2013

Förbjudet!

Det borde faktiskt vara förbjudet att lukta gammal svett på gymmet. Värmde upp, som vanligt på motionscykeln och framför mig sitter en man modell äldre, på roddmaskinen. Varje gång han drog sig bakåt kom det en våg av vidrig svett. Tur att hans pass var kortare än mitt. 



Känns skönt att jag fixar mitt nya rehabprogram. Fixar även om det smärtar. Håller även på att sätta ut morfinet, vilket går bättre än förväntat. Har toksvettningar och feberkänsla i kroppen. Kör runt lite granna. Har ju ätit det i ett halvår, så det vore konstigt om jag inte skulle få utsättningssytom. Är ganska stolt när jag tittar i mina dosetter, och det ligger lite skrap i botten. Har haft ett långt samtal med min massör, som inte har samma åsikt som jag. Fick konsultera svärfar. Fick goda råd. Är en enorm tillgång. Bra med en läkare i släkten. Lika bra med en elektriker och en sjukgymnast. Frågan är bara vad vi ska ha för någon nytta av dottern-civilingenjör. ;)

Det blir en stor släkt- och familjefest. Sofia kommer snart från Karlskrona. Detta för att vi ska fira 22, 79 och 51 år. Mysigt! Dessutom blir vinterskorinköp till Sofia. Får med oss Johanna på stan. Jacob och Martin bangar. Klena grabbar.  Klarar inte några timmars shopping, trots fika. 

Snart dags att duka fram kvällens middag, sena middag. Havskräftor och räkor. Kan bli ett glas vin till detta. Eller i alla fall ett halvt. Det brukar sluta med att Jeppe får dricka upp mitt. Ha en bra helg och njut av ledighet och annat kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar