torsdag 7 augusti 2014

Äntligen!

Trots den fantastiska sommaren, så har paddlingen blivit lidande. Veckan på Gotland var lite för blåsig och vi fick logistikproblem ner till landet då min cykel absolut var tvungen att tas med och den nya bilen saknar drag. Cykeln fick prio ett. 

Igår fick vi äntligen tagit oss ut till Varholmen och färjan ut till Hönö. Vi körde till Hälsö, där vi slängde i kajakerna. Vilken härlig dag vi fick, trots de stora bilfärjornas farleder som korsades. 


Vi lunchade på världens minsta kobbe. Vad göra om getingarna är lika hungriga som vi? Jo lägg ut lite getingmat på ena "hörnet" av kobben och vänta. Och vänta. Och vänta. Kalles kaviar lockade inga getingar, men däremot våra mackor och bullar. 



En stunds liggande, krävde ryggen som ändå slog bakut idag. Det straffar sig alltid, tyvärr. 


Semestern lider mot sitt slut. Endast tre dagar kvar tills klockan ringer redan sju. Hur ska detta gå? Jag kommer vara så trött, jag vet det redan. Detta trots att jag arbetar på att gå upp tidigare. Hela denna veckan har jag blivit väckt klockan nio. Hua så tidigt! Nu gäller det att lägga sig jättetidigt på söndag.

Trött eller ej, så kommer det bli kul med uppstart. Ett nytt läsår med en ny år sex. Dessa småttingar! De är verkligen jättesmå, i alla fall i jämförelse med min gamla nia. Det kommer bli skoj, men jag kommer sakna 9A. Får bli en fika snart med dem. Även gamla 9A ska jag fika med. Träffade en gammal goding från den klassen i veckan. Så himla kul! Vad det händer mycket! 

Nu ska jag lägga mig tillrätta i soffan och börja på en ny bok. Nu blir det Viveca Stens I farans riktning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar