lördag 16 augusti 2014

Vi och hela världen

Nja! Kanske inte, men i alla fall hela Göteborg med omnejd var på Götaplatsen och Avenyn igår då Laleh gav konsert med Göteborgs symfonikerna. Vilken sångerska hon är. Tilltalar gammal som ung. Göteborgs kulturkalas har verkligen svängt från att vara ett enda stort fyllekalas till att bli ett familjevent. En trevlig kväll med fina vänner. 


Helgen i övrigt kommer att bjuda på kräftor, träning och lite arbete. På måndag börjar eleverna. Nu börjar det om, med år sex. Det gäller att ställa om, från att ha nior, till dessa småttingar. Det blir lite annorlunda diskussioner. I år har vi fyra klasser med 26-27 elever, så det är många. Tror att flera av eleverna har pirr i magen.  En ny klass, en skola, nya lärare och betyg.

Fast tror att jag släpper jobbtankarna lite och grottar ner mig i min bok. Känner fortfarande lite sommarfeeling, även om jag har filt över mina bara ben. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar