tisdag 12 augusti 2014

iTunes U is da shit!

Åtta veckors ledighet ligger redan bakom mig och höstterminen 2014 är på G. I dagarna två har vi kört igång med temaplaneringar på iTunes U. Arbetade en del med det i våras, men nu har jag äntligen kommit igång med att göra egna planeringar. SÅ BRA! Har du tillgång till en iPad eller Mac - TESTA! Det blir så otroligt bra och lättöverskådligt för eleverna. De arbetar sig igenom uppgift efter uppgift och bockar i det som är klart. Elevresponsen från förra terminen var väldigt positiv. 


Ser fram emot att få träffa min nya klass på måndag. 27 "små" sexor. Det blir att växla ner från "stora" nior. Klassrummet är iordningställt. Placeringen är klar. Undrar så om eleverna är lika förväntansfulla som jag. 

Nu ska jag dra ut jobbkontakten och grotta ner mig i min stickning. Vila hjärnan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar