måndag 4 augusti 2014

Home sweet home

Borta bra men hemma bäst! Visst är det så! Efter tre veckor på landet så var det åter dags att få sova i den egna sängen. Så skönt! Vi kom hem med buller och brak. Ja, det var inte vi som lät utan åskan small desto mer. Jisses i min låda! Har aldrig hört sådana smällar i hela mitt liv. Det välbehövliga regnet kom, dock i väldigt små mängder. Mer regn väntar idag.

Började den första hemmadagen med att åka till tandläkaren. Tänderna - check! Så skönt att det inte fanns några skador på tänderna efter onsdagens kraschlandning. Vidare till Lensway för att reklamera mina Rayban som hade tappat ytskiktet. Ett par nya kommer att skickas. Grym service!

Från glasögon till läkaren. In på Säröledens familjeläkare. Kan säga att jag var inte ensam, men det gick hyfsat snabbt. Inga glasrester i läppen. Skönt! Dessutom tyckte Katarina att det var jättefint tejpat. Ett jättetack till Birgitta, Tinna och Blumarna för assistansen vid djupdyket. Det blir att använda sig av olycksfallsförsäkringen för första gången.

Nu njuter vi av den sista semesterveckan tillsammans och bara är. Lite paddling kan tänkas och annat trevligt. En sak är säkert, vi kommer leva länge på denna sommaren. Så mycket sol, värme och bad kan bara resultera i mycket energi. Härligt! Detta kommer väl till pass inför terminsstarten och en ny år sex. Ser framemot att möta alla elever, såväl nya som gamla. Dock så kommer det vara ett stort hålrum efter min fina goa 9A. Hoppas att de alla har kommit in på det programmet som de önskade och är taggade till tänderna inför gymnasiet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar