lördag 4 april 2015

Påsklov

Nu visar sig våren och påsken från sin bästa sida. Blå himmel och typiskt aprilväder. Ömsom kallt ömsom varmt. Idag vill jag äta lunch ute. Sätter mig gärna invirad i en filt och njuter av vårsolen. 

Årets tema för år sex i svenska var "I med och motvind". Motvind har varit en del av vår vardag nu, men nu vill jag att det vänder. En härlig vår skulle definitivt bidra till medvind, för just våren är en av mina favoritårstider. I den muntliga delan av de nationella var att tala om sin favorit årstid. Oj så svårt jag hade haft om jag hade fått den uppgiften. Jag som älskar alla årstider. Våren är verkligen underbar. 

Markisen har vevats ut, för att vi inte ska få solen i ögonen. Vilken lyx att få solen i ögonen. Det spritter i träd och buskar. Gräset börjar gro och blomsterlökarna har börjat sticka upp ur jorden. Det blir att shoppa blommor till våra krukor.

Efter  plantering och fika blir det påskmiddag med familjen. Tungt att pappa inte är med oss. Han finns dock i våra hjärtan och minnen. Minnen kan ingen ta ifrån oss. Minnena växer inom oss.

Var rädda om varandra och ha en lugn och fridfull påsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar