söndag 5 april 2015

Världen är liten!

Tänk vad världen är liten, och mindre blir den. Våra goda vänner, ja faktiskt en av våra allra bästa vänner, är i Peru på bröllop. De är där hela storfamiljen. Jag skrev till Tinna att de får söka upp den svenska bagaren i Lima. Han är en gammal kollega till min pappa.

Hur är talesättet om berget? Här kan vi bara konstatera att det fungerar. De sökte inte efter bagaren, utan bagaren kom till dem. De var på väg hem från att ha ätit middag på en restaurang och de går och småpratar. Då kommer en svensk man fram och frågar dem om de är svenskar. Mannen ifråga var den svenske bagarens son. Helt otroligt! Detta skulle min pappa fått uppleva. Nu skedde mötet en vecka "försent". Ett möte som får solen att lysa lite starkare. Ett möte som värmer så där konstigt härligt i maggropen.

Tänk på vad alla dessa möten som vi ställs inför har betydelse. Tänk så viktiga vi är, ur alla olika perspektiv. Därför tror jag att det är viktigt att vi försöker anstränga oss till det yttersta för att göra avstampen så positiva som möjligt, för du vet aldrig när, hur eller vem det är som korsar din väg.

Just nu har jag speciellt en i åtanke när det gäller olika möten. En speciell person som jag tror läser just detta, men skulle aldrig erkänna det. Speciellt en som borde tänka på sitt uppförande lite extra, för vi vet som sagt aldrig hur nästa möte kommer att bli.

Nu ska jag gå ut och möta våren. En lunch på altanen i solen, bland nyplanterade påskliljor, krokusar och penséer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar