torsdag 25 november 2010

Äntligen...

Efter en dryg veckas sjukskriven i ryggläge fick jag skrivklåda. Kanske jag ska ta mig i kragen och börja blogga. Bloggar,har några stycken i arbetet, men en egen där jag kan dela med mig av pedagogiska tankar, funderingar och annat. Tanke gick från handling och jag registrerade en bloggnamn på Wordpress och jag började vänta. Och vänta! Och vänta! Varför kommer aldrig mailet med länken, så jag kan börja. Jag har därför dammat av denna blogg som jag aldrig har använt mig av.

Jag registrerade Malins blogg när jag skulle hålla i ett seminarium på Chalmers augusti 2009. Jag skulle prata om praobloggar och var inte säker på om jag skulle komma ihåg hur jag hade gjort.

Jag ska avsluta mitt första inlägg då en läkartid hägrar. Min tanke är att gå till arbetet imorgon, jag hoppas att min enormt duktiga läkare säger det samma, när hon får veta att jag tillbringade gårdagskvällen på Kungsbacka sjukhus för smärtlindring. Vilken vård vi har i Sverige!

Mitt nästa inlägg kommer att handla om Stanley, Stanley som blev platt som en pannkaka när han blev påkörd av en bulldozer. Det var bra, för då fick han plats i ett kuvert. Ett tips till alla som arbetar med barn utanför Sveriges gränser eller tom inom landet, men ändå långt ifrån... Så Ann-Karin Frisk det kommer....

Lev väl och njut av det vackra vintervädret!//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar