tisdag 30 november 2010

Magiska under...

Idag har det varit helt magiskt ute. Det är så otroligt vackert så att det nästan gör ont, bitande ont. Det kan ju även vara så att det är kyla som bränner och biter i kinderna. När jag väl slog upp mina blå och insåg att bakom rullgardinen lyser en vacker vintersol, så var det bara att studsa upp -eller kanske inte studsa, men i lagom tempo ordna till mig inför en härligt promenad.





Det är slående! Varje höst brukar Jeppe och jag prata om att flytta in till stan, Göteborg, igen. Vi pratar om tillgängligheten till stans kulturliv och lätt kunna glida ner på Avenyn för en bit mat eller fika. Då kan det räcka att vi tar en promenad i vår omgivning för att inse att detta är ett paradis på jorden, oavsett årstid. Göteborg får vänta.

Något som däremot inte kan vänta är ett stort firande. En speciell klass, med ett gäng speciella tolvåringar och en speciell tolvåring har fått en speciell "sak". När vi påbörjade vårt barnkonventionsarbete i 6A1 så sa jag att när denna speciella "sak" inträffar, då ska jag bjuda på tårta. Nu har det hänt och imorgon bjuder jag på tårta. Hoppas att alla speciella tolvåringar i 6A1 är på plats i skolan imorgon <3.

Dags att sätta igång...//M

PS "Att lära sig är ingen barnlek, vi kan inte lära oss utan smärta", Aristoteles. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar