måndag 29 november 2010

Mobilfilmningsprojekt och överhettad hjärna - gärna det

Vilken dag! Just nu så känns det som om min hjärna är överhettad. Så trött efter min första dag på arbetet på två veckor, men jag är alldeles varm i hjärtat.

Trött det är nog bara förnamnet. När jag väl kom ifrån skolan så var klockan nästan fem och mobilen ringde strax innan jag satte mig i bilen. När jag väl kom iväg och kört en stund (nästan framme i Kungsbacka) saknade jag min dator. Lite nervig och framför allt frustrerad vände jag om. Som tur var så var den inne i arbetsrummet och inte ute på parkeringen. Puh!

Idag påbörjade vi ett mobilfilmningsprojekt med Neta Norrmo, som är journalist på SVT/Utbildningsradion, och Mats, vår IT-pedagog och jag med år sex. De ska spela in filmer på temat barnkonventionen och antirasism. I mars är det en antirasismgala i Kungsbacka och tanken är att våra elever ska få delta med sina filmer där. Det ska bli spännande. Redan idag fick det testa med att filma och jag tror att vi kommer att fortsätta på svenskan på torsdag. Hur ska vi hinna med allt som vi vill göra? Det kommer bli mycket IKT och media framöver för denna klassen, både webbaserad skoltidning och filmning. Kanske kommer några filmer länkas till Smedingeextra.

Nej nu är det dags för lite kvällsfika och nyheter.

Mys i vintermörkret!//Malin  O_o

PS Erik Hoffer lär ha sagt "Det man blir tröttast av är ogjort arbete", fast jag tycker att jag har gjort en hel del idag ;) DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar