tisdag 3 juli 2012

Det var en kväll i ju..

Det svider inte när tredje semesterveckan inleds. Livet är gott att leva, trots helgens tröttande IKEA-besök. Veckan började med att några viktiga samtal, för att ge ett slutgitligt besked. Känns bra, om än så kanske lite fegt. Går på magkänslan, som så många gånger stämmer bra med övriga tankar. Oavsett så bär jag mig en stolthet och en känsla av att duga ganska rejält, och den egoboosten svider inte heller. Dessutom så sätter  höstplanerna i rullning. Bland annat så blir det att förbereda Torghandel i Götebort i september. Mailen har tydligen studsat, men nu har jag i alla fall en ungefärlig bild av vad jag ska prata om. Skönt att Kristina Alexandersson  på .SE klargjorde lite igår. Kul, kul!


Svider gör inte ett svettigt, galet svettigt gympass. Efter en timme var det inte mycket som var torrt på kroppen. Skönt när det är klart och oskönt att jag alltid väljer att duscha hemma. Å andra sidan så borde eftersvettningarna vara avklarade på vägen hem. Fast var tog den tänkta träningsvärken i magen vägen? Vad har jag gjort för fel, för den bör verkligen dyka upp. 

Sju dagars-nedräkningen, från i fredags, börjar krympa. Sju, sex, fem, fyra... Snälla blockad, vad sägs om en endaste liten vink om att du kommer att hjälpa. Lovar, jag blir inte ledsen - utan tvärtom om väldigt lycklig. Oavsett så känns kvällens planer som väldigt trevliga och påfyllande. De nio:s gäng sluter upp mangrant i Gottskär. Kvällens gourmetpaddling med Friskis erbjuder: röktlax med wasabisås, färsk pasta med spenat och ädelostsås, lime och sockermarinerade jordgubbar med mynta samt mysig kvällspaddling i goda vänners lag. Kul att träffa nya entusiaster, spana in nya "bra att ha"-prylar och bara njuta. 



Dock så kostar det på att ligga på topp. Så dagen idag, den fjärde, går i lugnan ro. En mysig kortpromenad i Botaniska med långfika med Elisabeth är svår att säga nej till. Synd bara att vi träffas för sällan, trots att vi bor med ett stenkasts avstånd. Är ni ute efter ett rejält vattenhål i Göteborg, besök då Botaniska - oavsett årstid. Självklart skjuter det på oss när Lakis tagit över restaurangen, men det är så fint att promenera där. Helt fantastiskt vackert och en lisa för själen.

Nej, nu tror jag minsan att det är solstolen som ropar igen och är det så att man längtar till IKEA så finns det alternativa sittmöjligheter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar