söndag 29 juli 2012

Flyttat

Fjäril från Kvarnvägen
Dagens flytt - check! Från våra obligatoriska veckor på Kvarnvägen är vi nu installerade i Anckerbyn, för några dagar. Semestern går in på sluttampen och vi har bara två veckor kvar. Denna sommaren har gått i rasande fart. Trots farten har vi gjort en hel del, men det är en hel del kvar. Morgondagen bjuder på Köpenhamn. Jacob, Jeppe och jag åker ner en tur över dagen. Lite strosande och shoppanden. Kan tänka mig lite höstkläder, blommor och lite vin. Lite fint väder välkomnas och framför allt paddelväder. Vi väntar, vi väntar!

Efter flera veckors uttrappning är jag nu fri från morfinet. Det kostar i smärta, men hoppas att jag kan fixa det. Skulle vara trevligt om jag dessutom kan sluta ta allt det andra också, fast det är kanske dumt att chocka kroppen =P. Lite spännande det där med gift. Så fort kroppen vänjer sig. Jag har alltid sagt att vill man sluta röka, missbruka alkohol eller narkotika så är det bara att sluta. Viljan styr. Efter ett antal urtrappningar så kan jag lova att det inte stämmer. Kan förstå att vissa blir missbrukare, då abstinens griper tag i kroppen som värsta boaormen. Lägg där till de där maskarna som kryper under huden. Jeppe hade samtal med en vän som är åklagare och han menar på att om alkohol "kommit" till oss nu hade den blivit kriminaliserad. Så många brott som sker pga alkoholpåverkan. Så mycket lidande.

Dags att köpa nytt sunstick kanske?
Årets solande har dock inte inneburit något lidande. Solskyddsfaktor hög har använts och sunstick modell äldre har slängts. Ny ska införskaffas snarast.

När morgonen är som finast i Haverdal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar