fredag 6 juli 2012

Lilla snigel akta dig, akta dig...


...annars tar jag dig! För nu är det snigeljakt á la France som gäller. Susanne och Göran var snälla och köpte medel till oss, och jag hoppas verkligen att det fungerar. Fattar inte varför snigeln ovan klättrar upp på vår förrådsdörr. Där finns inget ätbart, såvida han inte har sneglat in sig på blomsterlådan upp till höger med mina fina lobelior. Hoppas att det blå strösslet ger honom vad han tål. Nu är hela den lilla trädgården inramad i antisnigelströssel.

 
Hoppar gör ungdomar inne på Heden, Partille cup. Härligt att se alla spelande ungdomar, från jordens alla hörn. Det blev en snabb runda, för att insupa atmosfären. Det blir inte mycket handboll nu när barnen är stora och utflugna Innan så gick det inte en vecka utan minst en match per barn och gärna en RIK-match med. I år har jag inte sett en enda match. Dåligt! Får bli skärpning till hösten. Har vi tur så kanske Sofia har möjlighet att sitta med på bänken, då hon har fått masseringsuppdrag en gång i veckan för dem. Bra för en nybakad sjukgymnast, det ger mycket erfarenhet.

Så länge det finns hopp finns det liv, fast mitt hopp till ryggblockaden är nog helt ute. De sa att det kan ta upp till sju dagar innan effekten visar sig och där är jag, fast utan någon större effekt. Trist, men sant. Frågan är bara vad nästa steg blir. Fick tag på verksamhetschefen på ortopeden i Halmstad i onsdags. Hoppas nu att hennes meddelande till "min" ortoped hjälper, så att han ringer mig när han är tillbaka från semestern. Enligt läkarsekreteraren var hans telefontider slut. Lustigt! Det kan ju bara inte vara möjligt. Ge mig en annan tid då, en annan vecka, månad eller år. De kan inte bara vara slut! Ska de lägga ner sjukhuset eller? Skulle ju vara trevligt om vi kunde ordna reda i oredan bland alla mina journaler, remisser, remissvar osv osv. Tror jag ska erbjuda dem mina tjänster. Är en fena på att organisera, dokumentera och sortera. Det behövs definitivt på ett ställe där TRE remissvar har försvunnit och en remiss som är klantigt formulerad. Stolleprov, som Emils pappa hade sagt. Sicka stolleprov! 

Nej, nu är det dags för lite uppryckning. Det går ju inte att hänga läpp hela dagen. Operation bokhylla är på G. Äntligen ska vi få till ett arbetsrum, med enbart skrivbord och bokhyllor. Böckerna ska ut från vårt sovrum och upp i Sofias gamla, upp i färgskala. Vet inte om Jeppe har förstått hur pilligt det kommer att bli, men så ska det bli. Så först ner och dammas och vidare och upp igen. Tänk vad galen han kommer bli när han inte hittar rätt kokbok till pizzabotten. Jag tror bestämt att han kommer lära sig receptet utantill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar